Live the life you love, love the life you live!

Av marlene - 26 januari 2016 22:35

Försenat Thailand inlägg.
Den 4/12 landade vi på Koh Samui klockan 18 lokal tid. Vi båda var väldigt trötta då det blev kaos med flyget från Doha (Qatar) till Bangkok. Vi mellanlandade alltså först i Doha, sen i Bangkok och sen ännu ett flyg till Koh Samui. När vi satt på flyget från Doha mot Bangkok så hände de lite problem med flyget så kaptenen ville inte lyfta pga osäkerhet. Så vi satt i ca 2,5 timmar på flyget medan tekniker fick komma på planet och försöka fixa. Så ja 2,5 timme senare kunde vi äntligen åka.. Och oj va sur jag var! Vi missade alltså vårt flyg till Koh Samui pga det. Men som tur var fick vi ett annat flyg så allt ordnade sig tillslut iallafall! Väl framme på Koh Samui regnade det. Vi somnade väl typ direkt. Dagen därpå regnade det igen. Vi hann dock ut för att köpa lite mat innan det regnet öste ner igen och så höll de på de dagar vi var där vilket gjorde att vi bestämde oss för att dra till Koh Lanta istället. Vi åkte till Lanta den 8/12 och skulle då flyga till Krabi för att möta upp syrran, Jossan och Soffan där. Men nej, då var det något tekniskt fel på flyget till Krabi så vi fick ta ett flyg till Phuket istället och därifrån en minibuss på ca 2,5 timme till Krabis flygplats. Så jävla drygt!! Väl i Krabi mötte vi upp backpack tjejerna och tog en minibuss på två timmar till Lanta. Lättnaden när vi väl var framme på Lanta och Lucas hus var så stor. Vi packade upp lite och bytte om för att sen dra och käka middag. Vanne, Jossan och Soffan bodde med oss i tre nätter då det fanns gott om plats för dom i huset. Vad gjorde vi på dagarna då? Jo vi gick väl antingen till stranden eller slappa vid poolen. Jobbigt liv va? Inte direkt, hehe. På kvällarna drog vi antingen ut och parta lite eller softa i "gropen" och kolla film. Den 11/12 flyttade Vanne och company vidare, längre ner på ön i hopp om att träffa lite backpackers. Samma dag anlände även Lucas mamma och hans två bröder. Kul kul! 12/12 fyllde Lucas 23 år så det tänkte vi fira! Först middag på greken, dock började han må sjukt dåligt och kallsvettades.. Så blev inge party för oss. Vi drog ut några kvällar senare och festa istället! Sen annars så har vi även träffar Lucas två polare som var nere på Lanta. Vi hängde med dom några gånger vilket var kul! 24/12 julafton! Första julen utan familjen och första julen med Lucas. Vi förfesta hos några av Lelle och Veronicas (Lucas päron) vänner för att sen dra till Red Snapper för lite tapas. God mat och trevligt sällskap! Därefter blev det ett snabbt stopp på Ozone och där var det massa folk! Våra två sista dagar spenderade vi i solen.

Ja, det var lite kortfattat om Thailand då!

Av marlene - 16 januari 2016 15:06

Hola! Fyfan va kallt det är ute. Va nyss ute på en kort promenad med L och vi frös ihjäl.. typ! Kände knappt mina ben så ja blev en kort promenad idag. -12 står det på appen, men känns typ kallare? Anyways så ligger vi här i soffan och har precis sett klart den femte star wars filmen. Jag har nämligen aldrig sett star wars filmerna förut eller har väl kanske sett en men för flera år sen. Inte min typ av film direkt men eftersom vi ska se den nyaste filmen på bio på måndag så kände jag att jag borde väl se alla andra 6 innan.

På tal om något helt annat så har det snart gått fyra år sen jag och L träffades i Thailand. Dock var inte 2012 första gången vi träffades utan vi träffades redan 2006 i Thailand när jag bodde där, men då pratade vi knappt me varandra haha. Men minns att han skjutsa hem mig en gång på moppen, vilket även han minns! Så vi brukar prata om det och skratta haha.. Hur som helst blev vi inte tillsammans förrän 2014. Lite dåliga beslut från min sida men han fanns fortfarande kvar trots allt och idag har vi varit ett par i 19 månader officiellt. Så lycklig! Love you <3

Av marlene - 4 januari 2016 17:00

Tja! I lördags blev det middag + utgång med tjejerna som jag inte träffat på hur länge som helst! Vi åt på STHLM tapas och det var sjukt god mat och herregud så mätt man blev! Alla tog in 3 tapas rätter var, dom ska ju vara rätt små också så vi tänkte att vi börjar med 3 och beställer in mer ifall det behövs. Men nej, det behövdes verkligen inte. Tror nog ingen av oss fick i oss allt vi beställt. Jag orkade min quesidilla, halva nachosen och typ halva sötpotatisen, haha! Men gott var det! Efter maten drog vi till the office för att ta ett glas. Därefter var vi typ överallt. Langolo, pure, oxid, amba och tillslut solidaritet. Jag och Sandra var kvar till slutet medan de andra tjejerna drog en efter en typ. Men kul hade vi iallafall! Tror vi kom hem till Sandra runt halv fyra och deckade väl runt fyra eller så. Vaknade vid tio och känslan av att inte vakna upp bakis var guld.

Idag har jag inte gjort mycket alls. Kollar just nu på semifinal i ishockey, Finland - Sverige. Är sjukt trött, don't know why?! Lär somna tidigt ikväll. Ciao! #goSweden, 10 min kvar bara!!

Min mobil kamera fucka upp. Så fick ingen bra bild, tyvärr!

Av marlene - 1 januari 2016 10:59

G O T T N Y T T Å R
Då är det 2016, och året började bra med en nyårskyss från mitt hjärta. Började kvällen med middag hos L, bara han och jag. Så mysigt! Sen fick vi skjuts till Tumba där vi spenderade resten av kvällen eller ja vi va inte där så många timmar utan kom hem halv två eller så! Fortfarande jetlagged. Idag vakna vi halv tio, pigga men lite huvudvärk hehe. Nu blir det chill iallafall och senare pizza som bakis mat. Standard!

Av marlene - 30 december 2015 14:56

Hello! Nu är vi tillbaks i Sverige igen efter 3,5 vecka i Thailand. Valde nog helt fel tid att åka utomlands då det varit varmt under tiden vi varit borta. Och nu när vi är hemma är det iskallt ute.. Usch alltså! Skulle ha förlängt vår resa, hehe. Har iaf haft det grymt! Sol, bad, party och grym mat! Tänkte berätta lite mer om vår resa i ett annat inlägg, då jag o killen ska hem till honom strax. Imorgon är det ju nyårsafton, har inga direkta planer än så får se vad som händer! Det löser sig nog! Ciaooo<3

Av marlene - 12 december 2015 13:18

Hej från ett regnigt Thailand! Nu har vi vart i Thailand i ca en vecka, först va vi på Koh Samui. Men helt seriöst, det regnade verkligen hela tiden när vi va där. Vi låg typ bara inne i vår bungalow och sov eller läste bok.. Kul va? Nej.. Så vi bokade flyg till Krabi för att sen åka vidare mot Koh Lanta där hans family har hus. Vi kom hit i tisdags, mötte upp Vanne, Sofia och Jossan på Krabis flygplats och tog sällskap med dom hit då dom skulle bo med oss tre nätter. Här har de varit strålande sol, tilllskillnad från Samui... Aja nu är vi iallafall på Lanta vilket känns grymt. Älskar Lanta!

Idag fyller min älskling 23 år, så vi ska alldeles strax dra och käka middag på en grekisk restaurang och sen dra ut och festa lite!

Grattis baby <3

Av marlene - 1 december 2015 19:58

Hejsan! Igår efter jobbet kom L hit och då börja vi kolla lite resor. Har kollat ett tag innan också, men igår så bokade vi faktiskt en resa till Thailand men denna gång till Koh Samui, där ingen av oss varit innan. Det ska bli kul och vi åker redan på torsdag!! Så nu blir det att packa och fixa allt. Hoppas även på att Vanne och dom kommer till Samui och festar med oss! Nej nu ska jag packa och kolla ph. Ciao!

Här kan ni läsa om mitt tråkiga liv. PUSSS