Live the life you love, love the life you live!

Alla inlägg under november 2015

Av marlene - 29 november 2015 16:30

Hello! Idag är det första advent. Igår bakade jag och mamma massa lussebullar som vi ätit både igår och idag, hehe. Åh juste i fredags var det semifinal av idol och herregud va Martin gjorde Adeles låt Helleo så jävla bra! Hade gåshud hela låten! Sen vart det väldigt chockerande av att alla tre går till finalen på fredag, men sååå roligt! Vet inte ens vem jag vill ska vinna då jag tycker alla tre är så jäkla grymma! Aja, idag har jag inte alls gjort något speciellt. Bara chillat typ. Ikväll är det säsongsavslutning av serien Bron och det ska jag självklart titta på! Så spännande! Men innan Bron är det Solsidan som gäller. Ska försöka sova tidigt idag, men får se hur det går då jag sov ut rätt länge idag. Ska iaf upp 06:15 imorgon om jag inte tar en liten sovmorgon. Börjar åtta och det tar väl ca 35 min att åka till jobbet. Ciao!

Av marlene - 23 november 2015 20:30

Hejsan! Alltså har fan vart sjuk i över en vecka nu. Kan det ba försvinna eller? Kändes som jag skulle bli frisk där ett tag då jag mådde mycket bättre. Men har fått en jävla jobbig rethosta och fortfarande förkyld. Så blev inge jobb för mig idag då jag i princip knappt sovit något alls. Jävla hosta alltså. Blir hemma imorgon också så jag får vila upp mig och försöka sova massor!

Anyways. Idag var det dags att vinka av Vanne, Jossan, Sofia och Linnéa på arlanda. Vi åkte vid halv fyra då deras plan gick 18:05. Hann prata ett tag innan det var dags att kramas och säga hejdå. Kommer bli så tomt här hemma nu utan syrran och även Jossan som brukar alltid va här och är som min lillasyster hon med. Dom ska ju åka och backpacka i Asien och Australien i några månader, så kommer alltså inte se dom på ett bra jävla tag! Kommer att sakna dom massor! Som tur är att viber, whatsapp osv finns så man kan höras där, hehe!

Nu ska jag ba chilla i soffan. Sen sova. Så sjukt trött alltså!

Av marlene - 19 november 2015 12:31

Hej! Har legat hemma sjuk hela veckan, men nu äntligen börjar jag bli frisk! Bara lite förkylning kvar. Så trött på att bara ligga hemma, finns ju inte så mycket annat att göra än att kolla film eller serie. Man tröttnar ju på det tillslut också! Första dagarna hade jag ingen ork att göra annat, men nu när jag mår bättre tänkte jag att jag kunde gå ut på en liten promenad - men nej, då spö regnar det istället. Aja, får passa på att föra över alla bilder från mobilen till datan då jag ska fixa ny snart. Ciao!



Här mådde man... ge mig!

Av marlene - 17 november 2015 16:23

Helluu! Liten snabb update om min helg. I fredags vart de "lokalfest" för att Vanne och Jossan ska åka snart. Det var chill och najs! Jag och Ellen drog därifrån runt ett då alla andra drog till mp. I lördags firade vi Ellen. Förade först hos henne för att sen dra till solidaritet. Det var typ alldeles tomt när vi kom dit men när klockan blev ett var det massa folk! Det var väl kul! Sen hände det lite missförstånd (såklart när alkohol är inblandat) så jag oc Vanne bestämde oss för att dra till pure och hänga med Jocke och Micke. Så det gjorde vi och vi var där till stängning. Vanne och jag tog sen nattbussen men istället för att gå hem gick vi till en killkompis som hade "efterfest" dock var det bara fem killar + jag och Vanne haha. Redan då kände jag hur dåligt jag mådde. Frös och kunde knappt prata men ändå stannade jag till halv sju på morgonen. Va helt död på söndagen. Hade knappt sovit ngt och vakna upp med en täppt näsa och feber. Lucas kom hit iaf och tog hand om mig. Nu har han precis åkt hem så ska ta och försöka sova. Knappt sovit något på nätterna pga febern och förkylningen. Jobbigt alltså! Har iaf tagit alvedon nu så hoppas jag lyckas få lite mer sömn inatt! Puss

Av marlene - 10 november 2015 19:10

Dessa låtar spelas mest för tillfället i mina hörlurar:


 
 
 
 

Av marlene - 8 november 2015 16:56

Hey! I fredags åt jag och killen middag på en grekisk restaurang, väldigt gott! Sen åkte vi hem till honom och kolla film. I lördags hände inte så mkt. Skjutsade honom till hans polare och jag drog hem och hängde med syrran och Jossan. Vi käka, kolla nån skum film innan vi åkte hem till Jossan istället för att kolla skräckisar då hennes familj är i Thai. Det var mys! Idag har vi fixat brunch och kollat en bra film bara. Ikväll blir det middag med familjen på restaurang för att fira fars dag. Myyyysigt. Nu ska jag kolla bb avsnitt jag missat. Ciao!

Av marlene - 4 november 2015 17:15

     

1. Vem är din bästa vän? Min pojkvän och min syster

2. Vad har du för skostorlek? 37

3. Brukar du skratta för dig själv? Det beror på. Om jag ser något roligt på tv osv, kan jag nog skratta för mig själv

4. Vilket är ditt favoritnummer? hmm.. jag har nog inget

5. Vad var det senaste du åt? Smoothie om det räknas, hehe   

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Typ rosa eller vit

7. Hur är vädret just nu? Det är höst, löv som faller och lite små kyligt

8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Min mami

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Ögonen, haha! Sen såklart hur han är som person, det spelar störst roll. Man vill ju inte va tillsammans med någon som vet om hur snygg han är och behandlar en som skit

10. Tv eller dator? Tv 

11. Favoritprogram på TV? Oj.. typ bron och solsidan

12. Har du några syskon? Ja, en 20 årig lillasyster

13. Längd? Typ 160 cm

14. Hårfärg? Brunt  

15. Ögonfärg? Grönbruna

16. Använder du kontaktlinser? Japp

17. Favorit-högtid? Vet inte om jag har någon faktiskt. När jag var mindre så var julafton min favorit helt klart. Men man växer ju ifrån sånt

18. Favorit-månad? Sommar månderna, love summer!

19. Har du gråtit någon gång utan anledning? Ja det har välhänt

20. Vilken var den senaste filmen du såg? Minns inte vad den heter, men det var en stalker film som jag, Lucas och family såg i helgen

21. Favoritdag på året? Förut skulle jag sagt min födelsedag. Men vill inte bli äldre längre, haha. Så har nog ingen favoritdag

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Oj, aldrig gjort det så ingen aning. Beror nog helt enkelt på om jag känner personen sen innan

23. Kan du stå på huvudet? Ja om jag är lutad mot en vägg ;)

24. Kramar eller kyssar? Älskar kramar! Men kyssar är också mysiga!

25. Choklad eller vanilj? Choklad

      

26. Har du några tatueringar? Jag har en på handleden, en på revbenen, en vid höften och så en lite nedanför nacken

27. Vad lyssnar du på just nu? The hills - The Weeknd









28. Är du kär i någon
kändis? Not anymore. Väldigt förälskad i Nick Jonas i fleeeera år, och sen även Zayn Malik

29. Vilka böcker läser du just nu? Inga

30. Piercingar? Ett i båda öronen, naveln och tungan. Har även haft i läppen, men tog ut den i början av gymnasiet. Så några år sen nu!

31. Vad gör du just nu? Skriver det här och lyssnar på musik

32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Inget av det, gillar inte popcorn

33. Hundar eller katter? Katter

34. Favoritblommor? Hmm.. har ingen 

35. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra? Ja, det har jag

36. Har du en bästa kompis av motsatta könet? Yes min pojkvän

37. Har du älskat någon någon gång? Oja, älskar många runt omkring mig

    

38. Vem vill du träffa just nu? Min mormor som gick bort för snart ett år :'(

39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Yes det är jag

40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Never

41. Gillar du att flyga flygplan? Asså gillar gör jag ju inte, men gillar att åka utomlands haha

42. Höger eller vänsterhänt? Högerhänt

43. Hur många kuddar sover du med? Har fem kuddar i min säng, men sover bara på en 

44. Saknar du någon? Min mormor och vissa personer

45. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen? Aldrig få ta ett glas vin igen tror jag. I nuläget kan jag inte ens dricka vin, haha.. blivit lite för mkt av det

46. Är du allergisk mot något? Ja, jordnötter

       

47. Vilket land skulle du vilja besöka? Finns ju så många! Vill även åka tillbaks till de länder jag redan besökt. Såå ja USA, Thailand, Maldiverna, Mauritius, Australien, Aruba, Indonesien. Det är några länder jag vill till!

Av marlene - 4 november 2015 15:44

Hur kan jag ha glömt att lägga in denna underbara låt? Alltså, den är så jäkla bra!! #7years #LukasGraham

Presentation


Här kan ni läsa om mitt tråkiga liv. PUSSS

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

littlebitlonger

Ovido - Quiz & Flashcards