Live the life you love, love the life you live!

Inlägg publicerade under kategorin Thailand 2015

Av marlene - 14 mars 2015 06:20

Hello! Ligger just nu inne på rummet och chillar lite. Ska väl strax gå till MBK för lite shopping! Sista dagen här i Bangkok innan vi beger oss hem till Sverige. Sååå ja detta blir sista inlägget ifrån Thailand. Skriver när jag är hemma igen. Landar runt sju på morgonen imorn svensk tid. Ciao!

Av marlene - 13 mars 2015 09:06

Hello from Bangkok! Igår gick vi upp sex på morgonen och lämna Lanta vid halv sju. Vi kom fram till Bangkok halv tolv typ och till hotellet strax efter 13. Vi bor precis vid MBK på Princesa hotel. Sjukt najs! Jag och L har ett rum tillsammans medans Malle, Clarre o deras pappa har en svit. Lyx! Igår var vi hur trötta som helst. Gick och käka lunch på MBK, kolla runt lite eftersom våra rum skulle dröja ett tag att bli klara. Men halv fem fick vi äntligen rummen! Chillade några timmar innan middag på en pizza hut liknande restaurang. God mat! Sen decka vi skönt i sängen.

Imorse gick vi upp vid nio och gick sen för att käka hotell frukost. Gottigott! Därefter gick jag, Lucas och Lelle på sightseeing i värmen. Kom tillbaks till hotellet för ett tag sen och har precis tagit en välbehövlig dusch. Fy så skönt det var! Nu ska jag och L chilla lite på rummet, titta lite tv innan vi tänkte gå runt lite mer på MBK. Sen blir det middag på Hard Rock ikväll! Puss

[Bild]

Av marlene - 11 mars 2015 03:06

Godmorgon! Klockan är nio här och idag är det sista soldagen för oss. Imorgon bär det av till Bangkok. Vi åker här från Lanta 6 på morgonen (alltså midnatt svensk tid). Vi ska spendera två nätter där och passa på att shoppa innan vi åker hem lördag natt 01:30 så landar vi söndag morgon. Wow vad fort dessa veckor har gått. Det jobbigaste nu när vi kommer hem är ju att inte få va med min älskling 24/7. Det kommer att kännas knas, att inte få sova eller vakna upp bredvid honom. I Sverige träffas vi sällan så dessa 6 veckor med honom har varit helt underbara. Jag älskar honom mer och mer för varje dag!

Anyway. Han ligger och sover här bredvid mig just nu, hehe. Ska läsa lite, sen ska jag fan passa på att pressa på i solen. Måste tvätta kläder också, och så ska vi städa lite i huset då Lucas och dom kommer hyra ut de. Aja, får se om det blir något inlägg innan vi rör oss till Bangkok, vet heller inte om vi har wifi där borta då vi ska bo på hotell. We'll see! Annars hörs vi på när jag är i Svedala igen. Pussss

Av marlene - 8 mars 2015 09:42

Godmorgon! Va ett tag sen jag skrev. Dagarna bara rullar förbi, vilket är lite tråkigt. I onsdags vart det lite party dock inte på tree house som vi planerat. Där var det stängt vilket var synd. Vi fick dra till en bar istället som heter indianen. Där var det fullproppat med folk. Jag och L stannade inte så länge utan drog väl hem runt 1-2. I torsdags åkte jag, Lucas och Clarre till Ao Nuy beach. Finaste stranden här borta och Clarre har aldrig varit där vilket är konstigt då dom är här varje år och har hus här haha. I fredags chillade vi vid poolen bara. Sen på kvällen gick jag och L till ett ställe på stranden för att käka. Sjukt gott och mättande. Därefter gick vi hem och hade entourage maraton. I lördags gick vi till stranden och låg där ett par timmar. Sen gick vi hem och hämta pengar till lunch. Vi delade på en nacho tallrik, fett gott! Sen blev de lite chill vid poolen. Strax innan sju åkte jag, Lucas, Clarre och Malle till blue café, där dom skulle sända Aik-Hammarby. I början funkade streamingen skit bra, men sen sket de sig totalt. Så vi gick och köpte take away och drog sen hem igen för att hålla koll på annat håll. Bajen vann 2-1 så Lucas och Clarre jublade såklart. Haha!

Idag blir det chill vid poolen bara. L brände sig igår så han vill inte va ute i solen så mkt. Men jag ska pressa, haha. Har ju trotsallt endast 4 soldagar kvar för på torsdag rör vi oss mot Bangkok och sen på söndag hem till Stockholm. Pussss

Av marlene - 4 mars 2015 10:12

God eftermiddag (morgon för er)! Nu börjar vi närma oss slutet på resan. Tråkigt. Men ska bli kul att få träffa familjen efter 6 veckor, och min säng <3 haha. Igår kväll var vi och käka på en grekisk restaurang med hela familjen + Lucas farmor, låtsas farfar och två vänner till dom. Det var kul!

Idag var hag och Lucas på stranden ett tag innan vi åkte till german bakery för frukost. Därefter åkte vi till svenska skolan där dom hade olika aktiviteter man kunde göra så som massage, kasta boll osv. Dom samlar pengar till children of the forest, vilket är bra! Dock har det varit så jävla varmt idag, och det var ännu varmare där så jag och L stannade inte alls så länge utan åkte hem och la oss (läs:jag) vid poolen. Nu har jag precis duschat och ligger inne på vårt rum och chillar. Ikväll blir det fest på tree house. Blir nog skoj. Puuuusss

Av marlene - 27 februari 2015 04:23

Heeejj! Nu är ögoninflammationen helt borta. Eller ja den försvann igår, så jag kan använda linser igen. Jippi! Igår vakna jag vid nio, då var L redan borta. Bestämde mig för att dra till stranden själv då. Kom iväg redan halv tio och mötte Lucas mamma påvägen som sa att han och Malle (yngsta brorsan) va på Klong Dao och spela volleyboll. Jag gick iaf till stranden och låg där i några timmar. L kom dit ett tag men gick sen hem igen. Vid två tiden kände jag hur det började brännas på mina armar så bestämde mig för att röra mig hemåt. Tänkte gå förbi seven på hemvägen men där var de kolsvart och så hade dom satt ut en lapp där de stog att de skulle vara stängr från 9-16:30 pga ingen el. Så igår va hela ön utan el mellan dessa tider. Jag gick hem och kom även på då att jag inte ens kan duscha av mig saltvattnet. Fyfan så jobbigt!! Fick vänta i några timmar tills jag ääääntligen fick duscha av mig. L låg och sov då han va helt utslagen och jag somnade också. När jag vakna kände jag hur hela baksidan av min kropp brändes, så fick ta massa after sun. Blev en jävligt lugn kväll igår. Jag hade inte ätit ngt på hela dagen utan bara druckit vatten så när jag och L vakna efter våran nap kl 19:30 bestämde vi oss för att ba köpa ngt på seven. Dock när vi kom dit hade dom inte mackorna jag ville ha så sket i det och köpte en dricka bara. Jaa sen deckade vi väl runt elva igen.

Idag blir det inte mkt sol för min del. Ska kolla lite serie nu, sen blir de väl kanske nån liten soltimme. Puss

you and me

Av marlene - 24 februari 2015 04:54

Godmorgon. Igår blev de slapp i poolen hela dagen för min del. Lyckades tillochmed somna på en flytmadrass i poolen. Därefter blev de dusch och chill med resten av familjen. Glömde även berätta att i söndags kom Veronica (Lucas mamma) hit och överraskade oss alla. Hon åkte ju till Sverige för ca två veckor sen för jobb och skola men sen bestämde hon sig för att åka tillbaks och överraska oss och nu stannar hon i två veckor. Kul! Något som inte är lika kul är igår runt 18 tiden börja mitt vänstra öga göra lite ont. Tänkte att de kanske va pga linsen men tog ändå inte ut den. Blev take away mat från Tiger Wings till hela familjen och därefter film och då gjorde mitt öga ännu ondare.

Inatt/imorse vakna jag klockan 5 av att jag knappt kunde öppna ögat + att de gjorde ont. Och yes. Jag har fått ögoninflammation. Ringde mamma klockan 5 på morgonen, 23 svensk tid för att fråga hur jag ska göra då min syster haft de förut. Ska strax till apoteket här och kolla ifall dom har ngt annars blir det att åka till dr. Salarin. Just nu önskar jag att jag var hemma i Sverige så att mamma kunde ta hand om mig. Åh vad jag saknar min family!! :(

Av marlene - 23 februari 2015 04:51

Godmorgon! Vakna för nån timme sen, helt utvilad efter gårdagen. Behövdes verkligen kan jag säga er. Igår gick vi upp vid sju på morgonen, smörjde in oss me solkräm, satte på oss badkläder osv. Vi tänkte käka frukost innan båten, men nej det skulle vi inte hinna då vi skulle vara där 20 min innan avgång, alltså 7:40. Vi stressade lite och när vi väl skulle ta Lucas moppe så fucka den upp, och skaka och jag vene vad. Så vi sket i den och tog Clarres moppe istället men den vägrade starta. Paniiiik lixom! Sen testade vi Lucas pappas moppe och som tur var funka den så den tog vi och körde i full fart till Saladan. Från Lanta till Phi Phi tar det ca en timme me båt. Skönt det! Vi kom iväg lite efter åtta och kom i land runt halv tio då vi skulle släppa av folk som skulle till Phuket till en annan båt. Senast jag var på Phi Phi var för 8-9 år sen, så det fanns en massa nytt där nu. Jag kmr knappt ihåg hur det såg ut förut. Hursomhelst äre egentligen ingenting speciellt där utan jag ville bara dit och se eftersom de va så längesen. Vi käka frulle direkt när vi kom dit, och sen gick vi runt lite och kollade innan vi gick till stranden för att sola. Vi låg där några timmar innan vi bestämde oss för att gå lite mer bara för att döda tiden. Vår båt hem igen skulle gå 15:30, så vi gick runt hela ön, typ fram och tillbaks sen gick vi på båten. Väl hemma på Lanta igen blev det duschen direkt och sen vila lite innan middag på vårt stammisställe Tiger Wings. But serioulsy, bästa maten där och så jävla billigt!! Kvinnan som äger ställer är så himla söt också! Alltid så otroligt glad, så man blir ju själv glad!

Idag blir det chill här hemma vid poolen bara. Blev lite mycket sol igår och vi kände hur de brände överallt när vi satt på båten. Men idag känns det bättre och är inte ens röd nånstans.

Här kan ni läsa om mitt tråkiga liv. PUSSS