Live the life you love, love the life you live!

Alla inlägg under december 2014

Av marlene - 31 december 2014 11:17

Dag 365 av 365. Imorgon är det ett nytt år! Jag vet att jag sagt det förut, men, - det här året har bara gått alldeles för fort alltså! Så hoppas att 2015 väljer att gå liiiiite saktare, för annars är man där snart, 30 år liksom. Hoppas att kvällen blir awesome, för man brukar ju säga att ifall nyårskvällen blir det så blir hela året fantastiskt. Men vi får väl se ;) nu ska jag ta och dricka lite kaffe. Ciao!

Av marlene - 31 december 2014 00:43

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Hmm.. jag var i London. Räknas det?

2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Yep, min fina vän Rebecka blev mamma till en liten tjej i september. 

4. Dog någon som stod dig nära? Jaa.. min underbara mormor.. :'(

5. Vilka länder besökte du? London, Turkiet och USA.

6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015? Nja. Vettefan.

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 14 juni och 7 december.

8. Vad var din största framgång 2014? Haaha oj! Good question.

9. Största misstaget? Hm, vet inte om jag gjort något misstag faktiskt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Yes I have.

11. Bästa köpet? Måste väl säga min iphone 5s. 

12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och smink.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja finns en hel del som gjort mig glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014? Anaconda, chandelier, all about that bass, lovers on the sun, steal my girl, I'm an Albatraoz. Ja finns vääääldigt många helt enkelt!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? I början av året var jag glad, eller har varit glad hela året förutom nu sista tiden då.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Oj.. ehm. Vet inte.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Nej jag vet inte.. 

18. Hur tillbringade du julen? Med familjen bara.

19. Blev du kär i år? Ja.

20. Favoritprogram på TV? Pretty little liars, The vampire diaries, Revenge och Blacklist.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Det kan man säga.

22. Bästa boken/böckerna du läste i år? Best of me och fault in our stars.

23. Något du önskade dig och fick? Yep!

24. Något du önskade dig men inte fick? Ah, men det spelar ingen roll. Väldigt nöjd och tacksam oavsett.

25. Årets bästa film? Alltså finns ju några, som t.ex The Equalizer, Fault in our stars, Divergent.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag var i Turkiet med min pojkvän, syster och hennes kille. På dagen solade vi och så. Sen på kvällen gick jag och L ut för att käka, sen mötte vi upp V och A för party. Det var kul!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Finns väl alltid någonting.

28. Vad fick dig att må bra? Mina vänner, familj och pojkvän.

29. Vilken kändis var du mest sugen på? Zayn Malik, såklart. 

30. Vem saknade du? En vän.

Av marlene - 30 december 2014 17:22

Heey! Nyårsafton imorgon. Woow! Igår kom min baby hit och vi spenderade typ hela kvällen i sängen framför suits och nu är vi på säsong två, haha! Han drog precis härifrån, så jag gör inte så mkt alls. Ska nog träna lite här hemma då de blir en hel del alkohol imorgon. Jag, syrran och Andreas ska käka här hemma innan vi drar till hans polare Marro som har fest. Där är vi ett tag innan vi drar vidare till Jossan där vi ska spendera resten av kvällen. Sen kmr även Lucas dit, förhoppningsvis innan tolvslaget så jag får en kyss (hehe). Pussss

Av marlene - 28 december 2014 01:10

Tja! Kom typ precis hem efter att ha åkt lite bil med Adde och Frida. Sjukt kul att träffa dom igen! Dom kom och hämta mig runt tio och sen dess har vi åkt runt och sladdat lite. Det var as kul, haha! Sen så åkte vi till donken där det var massor folk och även 6 polismän. När vi stog i kön vare nån snubbe som börja skrika på personalen på donken och svära. Så alla poliser gick fram för att kolla de. Kaos. Aja, efter de åkte vi till ikea för att sladda lite mer. Vi ska köra en reunion snart, hoppas jag! Får väl se om de händer dock, haha. Nu ligger jag i sängen och ska väl sova snart. Pusss

Av marlene - 27 december 2014 00:23

Heeya! I torsdags blev det så att jag sket i att dra till mp (I know, sjukt!) för att spendera min kväll med pojkvännen och hans vänner. Vi drog till hans kompis Frida där förfesten skulle vara. Både jag och Lucas var inte alls så speciellt taggade så vi tog de lugnt med drickan. Alla andra vart helt wasted, vilket var kul för dom då! Hursomhelst slutade det med att vi drog hem till honom och sov istället för att dra ut. Jävligt skönt att vakna upp utan att vara bakis! Hehe. Igår chillade vi bara hos honom, tittade film och myste. Sen så åt vi middag me hans family. Och jaa nu ligger jag här i hans säng och tittar på film medans han är uppe och kollar hockey. Han kmr väl snart och joinar mig :) pussss

Av marlene - 25 december 2014 12:38

Godmorgon! Känns helt underbart att vakna upp till sol. Dock är det iskallt ute, så det suger ju lite.. Igår var det julafton, och oj så fina julklappar man fick! Men tycker ändå att sällskapet är viktigast och vi hade det jätte mysigt här hemma. På morgonen spelase jag och syrran xbox som vi inte gjort på år och dar, det var jättekul! Sen så åt vi jul lunch, öppnade ett varsit paket, pratade och drack lite gott, åt lite mer, tittade på Kalle Anka och sen vart det julklappsöppning. Mysig dag! Ikväll blir det fest. Vet inte om jag ska med syrran och dom till mp (det är typ ett måste på juldagen!) eller om jag ska vara med pojkvännen. Aja får se vart kvällen tar mig helt enkelt :)

Just nu tittar jag på de fem legenderna som går på tv. Den är fan rätt bra, hehe.

Av marlene - 24 december 2014 11:19

God jul på er! Hoppas ni får en fantastisk jul med god mat, trevligt sällskap och ett par julklappar! Som sagt ska jag spendera julen med familjen bara hos oss. Mamma står nu och fixar mat. Jag fixade efterrätten runt tio tiden då det är pannacotta och den ska stå i kylen ett par timmar. Testade en ny pannacotta med kondenserad mjölk och nutella, receptet hittade jag på Jennys Matblogg och den verkade helt himmelskt god, så ville ge det ett försök! Nu blir det lite julmys med musik och lite frukost med familjen! Puss

Presentation


Här kan ni läsa om mitt tråkiga liv. PUSSS

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

littlebitlonger

Ovido - Quiz & Flashcards