Live the life you love, love the life you live!

Alla inlägg under maj 2016

Av marlene - 29 maj 2016 00:25

Filmtips: Zootopia

??Judy Hopps har enda sedan hon var liten drömt om att bli polis och när hon slutar som kurssetta på polisskolan blir hennes dröm verklighet. Hon har det dock inte lätt då hon är den enda kaninen på poliskåren. Alla andra är elefanter, noshörningar eller andra stora djur. Hennes chef, buffeln Bogo, ger henne 48 timmar på att lösa ett fall och om hon inte klarar av att lösa det måste hon avsäga sig från poliskåren...

Igår såg jag och familjen Zootropolis. Alltså wow vilken bra disney film! Innan jag såg den har jag hört så himla mycket om den och endast positiva saker. Den är både fin och väldigt rolig men den har även lite sorgliga moments. Hursomhelst så ifall ni inte sett den, så SE DEN!!!

Av marlene - 24 maj 2016 07:56

Glömt att lägga upp en bild på min as snygga naglar jag gjorde i lördags (!!) så jäkla nöjd!

Annars då? Tisdag idag, rätt lång dag också men solen är framme idag igen, så vi är förmodligen ute all day long! Love it.

Av marlene - 20 maj 2016 14:25

Tja! Igår efter jobbet kom Lucas hit, vi åt mat, sen kollade vi på den svenska serien Springfloden som är riktigt bra! Och idag åkte jag till jobbet för att städa med Fanny! Förskolan är stängd idag för att pedagogerna åkt iväg på planering, och eftersom både jag och Fanny inte är fast anställda där fick vi välja me att va lediga eller städa ett förråd, vilket vi valde att göra. Kaos var det haha men det gick fan ändå snabbt! Tog väl nästan tre timmar. Kom hem vid tolv och har chillat sen dess. Nu tänkte jag ta mig ut på en powerwalk innan jag somnar, hehe! TGI FRIDAAAAYY!

Av marlene - 17 maj 2016 22:32

Ligger i sängen och ska försöka sova! Men först tänkte jag bara uppdatera lite om va som hänt sen senast. Har jobbat (såklart), i fredags vart de lite chill krök här med vänner vilket var trevligt! I lördags vart det film hela dagen, enda tills eurovision börja. Tyckte inte att rätt låt vann men tyckte heller inte att de va så bra låtar i år. Så de spelade väl ingen större roll egentligen! Diggade Frankrikes bidrag iallafall mest. I söndags drog jag och killen till Mall of Scandinavia ett tag, han fick med sig kläder och jag fick med mig smink.

Nu har halva jobb veckan gått, och så har vi halva kvar! Förskolan är stängd på fredag då alla pedagoger ska iväg på planering. Imorgon har vi även vernissage, så blir en lång dag. Nu ska jag sova! Natti<3

Vattenmelon, banan och ananas. Kan det bli bättre? Sååå gott!!

Av marlene - 8 maj 2016 20:17

Hejsan! I fredags var de jobb 9-14, arbetstidsförkortning, så jävla nice! Kom hem och åkte till ica maxi med mamma för att handla lite därefter plockade vi upp Lucas från stationen. Väl hemma satt vi ute och njöt av det fina vädret! Till middag blev det grill pizza, så gott och hur härligt var det inte att kunna sitta ute och äta den också? U n d e r b a r t!

I lördags var det full fart hela dagen! Skjutsade Lucas till jakan, därefter åkte jag, Vanne, Julia och Mickan till kungsängen och inhandla alkohol för att sen åka till Zach. La oss i solen och njöt! Alla drack alkohol förutom jag, Danne och Viktor då vi hade bil. Men det var så jävla kul ändå! Åt vattenmelon, sola, lyssna på musik, snacka och sen var det några som bada! Zachs mamma var underbar som hade gjort mat åt oss alla också, alltså dröm!! Efter maten rullade jag och Vanne mot viksjö igen men först hämtade vi upp Lina och åkte till oss så vi kunde fräscha upp oss lite innan vi drog tillbaks till Zach för party. Det var en riktigt lyckad kväll! Satt ute mestadels av kvällen men när de kom fler folk förflyttade vi oss till Zach där vi var resten av kvällen. Sen deckade vi väl runt 3-4 tiden. Men iallafall, super härlig dag och kväll med ett underbart gäng!

Av marlene - 4 maj 2016 07:25

Godmorgon! Varit hemma både måndag och tisdag då jag haft ont i halsen och feber. Men mår mycket bättre nu så idag blir det jobb! Och imorgon är vi ju lediga då det är kristihimmelsfärd. Så blir två jobb dagar för mig, idag och fredag.

Håller på att kolla resor till Rom i juni. Har hittat några riktiga bra för en billig peng, så nu hoppas jag verkligen att jag får ledigt!

Av marlene - 3 maj 2016 12:13

Tja! Nu är vi redan inne på maj månad och än så länge har Stockholm verkligen levererat sol! I lördags var det valborg och det firade vi först med massa alkohol, spel och skratt hemma hos Viktor. Killarna passade även på att bada lite jacuzzi! Runt 23-tiden ville de flesta dra till garbo. Men jag, Vanne och Sofia kände att det var skönare att bara softa hos någon. En killkompis till Vanne hade "fest" så vi tog en uber dit. Det var vi tre tjejer + massa killar, haha men det var kul iallafall! Sen gick jag och Vanne hela vägen hem också, så vi kom hem vid halv sex typ!

I söndags vakna jag redan vid nio, så inte många timmars sömn för mig inte. Åkte in mot stan vid ett för att möta upp Lucas och äta brunch. Vi gick till STHLM brunch club där det var en väntetid på ca 1 timme. Så gick till en park och satte oss. Men det var det värt. Maten var riktigt god och nutella shaken "instashake" var gudomlig. Jag tog en grillad halloumi burgare och Lucas tog en brunch club sandwich. Hade gärna velat testa deras avokado smörgås och pannkakorna, men det får bli en annan gång!

Efter vi ätit åkte vi till medis för att kolla efter en Bajen halsduk, hittade en och Lucas köpte även Kennedys bok. Därefter gick vi till tele2. Men vädret var på topp så det var härligt! Förutom att jag var bakis och hade ont i halsen. Matchen däremot var inte lika bra. 1-1 blev det tillslut iallafall även fast både Bajen och Sundsvall hade många chanser till att göra fler mål.

Presentation


Här kan ni läsa om mitt tråkiga liv. PUSSS

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

littlebitlonger

Ovido - Quiz & Flashcards