Live the life you love, love the life you live!

Alla inlägg den 9 december 2010

Av marlene - 9 december 2010 17:16

Har pluggat lite eller nja.. har faktiskt pluggat ganska mkt. Ska skriva en uppsats om en konflikt och jag är näääästan klar med den, woho! Har precis ätit en macka som fick bli min frukost/lunch/middag och nu kollar jag på tv bara. Puss

Av marlene - 9 december 2010 12:22

Jag heter Marlene Persson och är 18 år. Har velat vara 18 sen jag var typ 13 år, men egentligen är det inte så speciellt. Jag bor i Viksjö med min mamma, pappa, lillasyster och mina två katter. Viksjö ligger i Järfälla kommun och det tar ca 20 min in till Stockholm med pendeltåget.


Jag går sista året i gymnasiet där jag går medialinjen. Jag valde media pga att jag inte visste alls vad jag ville bli när jag gick i nian. Men jag tycker iallafall att det är jättekul att få hålla på att filma, ta kort, redigera osv. I ettan fick man pröva på olika mediaproduktioner i 24 veckor, foto, rörlig bild, ljud och graf. Jag hade först foto i 6 veckor, sen graf i 6 veckor.. osv. I tvåan fick vi välja det vi helst ville hålla på med. Jag valde både rörlig bild A + B och graf A och jag fick båda två. Men nu i trean har jag bara rörlig bild C. Det blir svårare och svårare hela tiden, men är ändå jättekul! Nu håller vi på att göra en julshow som ska sändas den 15 december i skolan och nästa termin ska vi göra en film. Så det är najs! Och nu är det nästan ett halvår kvar tills jag tar studenten och jag längtar ihjäl mig verkligen! Har längtat efter det hela mitt liv typ.. haha!


På fritiden umgås jag mest med mina vänner, men har knappt någon fritid alls förutom på helgerna eftersom jag har väldigt mkt plugg.. så får bara träffa dom på helgerna för det mesta och då brukar vi festa, men även ta det lugnt ibland!


Det bästa jag vet är musik. Det är någonting jag aldrig skulle kunna leva utan. Musiken kan få en att känna så många olika känslor på en och samma gång. Vad jag gillar för musik..? Nja, jag gillar det mesta. Jag avgudar Bruno Mars. Jag tycker att han är så otroligt grym. Han gör så sjukt bra låtar, så man kan inte undgå från att älska honom! Sen så har jag ju tre killar som verkligen fångat mitt hjärta och det är Nick, Joe och Kevin från Jonas Brothers. Har älskat dessa killarna i fyra år nu och mer år kmr det att bli! Deras låttexter är så fina och jag kan inte låta bli att drömma mig bort varje gång jag lyssnar på deras musik. Nick Jonas är och kmr alltid att vara min favorit. Han är verkligen den perfekta killen. Min kärlek till honom är så stor! Mina vänner förstår sig inte på mig.. de förstår inte hur man kan vara så kär i en kille man aldrig träffat. But I do. För som Nick själv sagt "some people say that you can't be in love with someone you've never met. Too bad I don't believe it".

Av marlene - 9 december 2010 11:55

Dag 01 - Vem jag är
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Min familj
Dag 04 - Mina vänner
Dag 05 - Något som får mig att le

Dag 06 - En drömkille
Dag 07 - Ett land jag vill åka till
Dag 08 - Ett speciellt ögonblick
Dag 09 - Bloggar jag läser
Dag 10 - Min musiksmak
Dag 11 - Något som får mig att börja gråta
Dag 12 - Detta är något jag inte ångrar
Dag 13 - Min favoritsemester
Dag 14 - Vad jag gjort idag
Dag 15 - Något jag saknar
Dag 16 - Vad jag vill göra efter skolan

Av marlene - 9 december 2010 11:48

Kul att man knappt sovit ngt inatt oxå.. har vaknat, somnat om, vaknat, somnat om, och så har det hållt på. Aja nu är jag iaf vaken. Fortfarande hosta, lite snuvig och feber. Fast febern har gått ner som tur är! Ligger nu nere i soffan och kollar på tv, de är ngn film som heter adventureland som är på och den verkar vara helt okej

Presentation


Här kan ni läsa om mitt tråkiga liv. PUSSS

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

littlebitlonger

Ovido - Quiz & Flashcards